- Économie
- / Bekende Waal
Door Mélanie Noiret
Wellicht hebt u ze al gezien. Op alle denkbare plaatsen zet BHS Promotion displays vol flyers en mini-kaarten die je laten kennismaken met interessante plekken. Het netwerk bestrijkt de volledige Benelux en Frankrijk!
Jean-Yves Beeckman mag terecht trots zijn. In 18 jaar tijd is de afgevaardigd bestuurder van BHS Promotion erin geslaagd een uitgebreid netwerk voor affichering en culturele en toeristische promotie uit te bouwen. De displays van BHS zijn aanwezig op drukbezochte toeristische plekken in België, Frankrijk, het Groothertogdom Luxemburg en Nederland, en laten de bezoekers op een snelle manier kennismaken met andere interessante plekken.
Het uitgangspunt is heel eenvouding. Een toeristische bezienswaardigheid vestigt de aandacht op andere waardevolle plekken. Dat gaat zo. We hebben een bekende trekpleister als het Domein van de Grotten van Han. Daar komen jaarlijks duizenden bezoekers een kijkje nemen*. We plaatsen een display op een opvallende plek. En daarin stoppen we smaakvol promotiemateriaal. Daardoor heeft men meteen een bijzonder doeltreffend systeem om aan communicatie te doen. De bezienswaardigheden promoten elkaar en er is geen sprake van onderlinge concurrentie, want ze hebben dezelfde doelgroep voor ogen.
* Jaarlijks 265 000 à 400 000 bezoekers
“Het is voor iedereen een makkelijk medium,” zegt een tevreden Jean-Yves Beeckman, overigens een groot liefhebber van autoracen. “Vooreerst voor de bezoeker die snel een reeks ludieke ontspanningsmogelijkheden in de regio wil vinden (zoals musea, schouwburgen, eetgelegenheden, pretparken, hotels en campings). En vervolgens ook voor de adverteerders die zich tegen een concurrentiële prijs bekendmaken bij de juiste doelgroep, al heeft die al a priori belangstelling.”
Productlijn
In enkele jaren tijd hebben Jean-Yves Beeckman en zijn rechterhand Christophe Denis het aantal beschikbare communicatiedragers fiks uitgebreid: Wallonie Passion, Brussels Passion en Vlaanderen Passie voor de displays met brochures; Visite Passion voor de borden met mini-kaarten en Vison- Visu voor de affiches. “Men staat voor een display en kan een brochure meenemen,” leggen ze uit. “Maar daarnaast ook een mini-kaart. Maar zowel de brochure als de mini-kaart maakt promotie voor een bepaalde plaats.” Wat is dan het verschil? Welnu, de display is groter en staat op een toeristische plek, terwijl de kleinere borden met mini-kaarten veeleer te vinden zijn in hotels en restaurants. En, in tegenstelling tot de bezienswaardigheden, maakt een etablissement uiteraard geen reclame gemaakt voor een collega uit dezelfde categorie. Logisch, niet? Nog verschillen? De displays blijven het hele jaar staan, terwijl de borden alleen tijdens het zomerseizoen, van 1 april tot 1 oktober, aanwezig blijven (uitgezonderd in Brussel).
Daarnaast is BHS Promotion ook Vison- Visu, een professioneel affichenetwerk voor de promotie van culturele evenementen en voorstellingen in België, Nederland (Maastricht), Duitsland (Aachen), Noord- Frankrijk, de Rivièra en het Groothertogdom Luxemburg.
Zwitserland, Spanje en Canada in het vizier
BHS Promotion stelt alles in het werk om de productie van de diverse communicatiedragers eenvoudiger te maken. Zo neemt het bedrijf de lay-out, het drukwerk en uiteraard de verspreiding voor zijn rekening. De adverteerder kan ook een kortingsbon inlassen in de brochure, iets wat overigens vaak gebeurt. De plaatsen waar men de f lyers en mini-kaarten uitstalt, worden zorgvuldig geselecteerd. BHS promotion zorgt ervoor dat elke publieke communicatie van de opdrachtgever gebeurt in the right place at the right time.
Het principe lijkt te werken. Nemen we opnieuw het voorbeeld van de Grotten van Han, die op jaarbasis de beste resultaten laten optekenen. In zes maanden tijd keerden 2000 bezoekers terug, wat helemaal niet slecht is, toch? “We hopen dat we verder kunnen doorgaan op de ingeslagen weg,” verduidelijkt Jean-Yves Beeckman. “Er werden al contacten gelegd in Zwitserland, Spanje en Canada.” In dit verhaal mogen de nieuwe communicatietechnologieën uiteraard niet ontbreken, zoals blijkt uit de nieuw mobiele app Visite Passion die in zes talen gratis beschikbaar is in de App Store en op Google Play!
informatie
Wallonie Passion
Voie du Belvédère, 6
B-4100 Seraing
+32 (0)4 231 30 33
info@bhs-promotion.com
www.bhs-promotion.com
www.culture-promotion.com
www.vison-visu.com
www.zoomoa.be